Apr
[Aprilsnar] Nanolaug går til konsollerne
Aprilsnar!
Som mange nok har hørt er Sony igang med at udvikle deres næste konsol Playstation 4 (Orbis) [1].
I et forsøg på ikke at indføre ligegyldige features der skamløst er kopieret fra konkurrenter, e.g. motion delen i sixaxis controlleren, har Sony valgt at samarbejde med bl.a. Nanolaug. Dette skyldes Sonys tendens til feature bloat, samt deres mangel på nytænkning med deres PS Vita.
Vi skal hjælpe Sony med at evaluere de features de arbejder på til PS Orbis. En af de første features vi er blevet introduceret til er Eye tracking. Sony har planer om at arbejde sammen med svenske Tobii, der har godt styr på eye tracking, for bedre at kunne hjælpe gamere få en fuldendt oplevelse ud af deres spil. Et af de koncepter vi har set er et inventory system hvor det er muligt at navigere med øjnene.
En anden feature vi har fået sendt information om er en Kinect agtig teknologi der går under navnet Multi Input Managing Entity, planen er at lancere det sammen med et spil der går under navnet Mime Master. Vi synes det er et frisk take på teknologien bag Kinect. Som det er udformet pt. kræver trackingen at brugere maler sig hvid i ansigtet og tegner sigtekorn på deres øjne, de bevægelser den kan opfange skal være karikerede, hvilket er godt så den ikke opfanger tilfældige bevægelser.
Google og Sony arbejder også sammen om at benytte data fra Google Maps i spil, hvilket bl.a. har fået Google til at se på alternative redering modes til deres google maps. Ideen med at inkorporere den rigtige verden™ i spil, e.g. så det bliver muligt at udforske Langå i en post apokalyptisk Fallout 3 verden, tiltaler os meget.
Vi ser meget frem til at hjælpe Sony fokusere på næste generation af konsolgaming, og vi kan forhåbentligt være med til at de ikke indfører nye unødige frustrations elementer i fremtidens spil. (Nogen der sagde “garrus throw grenade”)