Newstitleleft

Netparty - Generelt - Wombo combos ?

Newsbar_right

Hej Crew ! Ville hører om hvordan det kan være at i ikke længere lader combo'erne være som en afstemning for de deltagende (som i gjorde ved plugged 17?, mener det var plugged 17) Det giver en hvis garanti for at de combo'er der bliver valgt også bliver spillet. jeg understreger ! jeg brokker mig bestemt ikke over valgende, MEN! Sidst Dota var på (i plugged 19) var der så få deltagere at f.eks. det hold jeg spillede på, spillede (og tabte) 1 kamp, og kom på en 4'er plads. også, hvad er der blevet af quake, warlock osv. selvom Worms ved plugged 20 var MEGET underholdende undre det mig at i har sat den på igen her i plugged 21, nu hvor det er et stykke tid siden vi har set en combo som warlock. Glæder mig til at hører fra jer og glæder mig til plugged 21 ! De varmeste (og kærligste) løghuk, Satans grill


Hej!

Grunden til det, er at vi faktisk ikke syntes det fungerede på mange områder. For det første var det bøvlet for os, fordi man kan ende op med en masse spil, som ikke er praktisk at spille til et LAN (fordi det eks. ikke er muligt med servere eller regler). For det andet, så skabte det en masse splid blandt deltagerne. Mange syntes det var åndsvagt, at det ikke netop var deres spil, der blev valgt.

En helt tredie ting, var at det var en langsommelig process. Når vi er ude at sniffe efter sponsorer, vil nogle af dem gerne vide, hvilke combos de lægger præmier til.

Vi fandt derfor ud af, at det simpelthen var bedre, nemmere og sjovere, hvis vi blot valgte nogle spil. Af en eller anden grund, har folk det bedre med at indfinde sig.

Vi lytter naturligvis til indkomne forslag, samt feedback før og efter party. Er der et eller andet spil, man gerne vil holde en spontan combo i til party, kan det også godt være, at vi vil hjælpe med at organisere det (annoncere på storskærm/højtaler, evt. lægge server til), hvis det passer ind i tidsplanen.

Det kan være vi tager stemme-modellen op til overvejelse igen på et senere tidspunkt, men lige nu er Nanolaug et rent totalitært regime.

viva la revolucion!

Mange tak for den hurtige tilbage melding. Dette er selvfølgelig kun forslag til arrangørerne.

Angående det med at indfinde sig under hvad der bliver valgt. "Vi fandt derfor ud af, at det simpelthen var bedre, nemmere og sjovere, hvis vi blot valgte nogle spil. Af en eller anden grund, har folk det bedre med at indfinde sig." -Det kommer jo til at ske om vi har en afstemning eller ej. Ved en afstemning, har flertallet bare været med til at bestemme hvad resten skal indfinde sig under. - en evt. udvej ville være at i(Crewet) f.eks. kunne opstille afstemningen. Vælge hvilke spil i har kan sætte op og få til at virke, og blandt dem holde afstemning. Det ville fra mit synspunkt give lidt mere "community"-følelse over combo'erne, hvor der vil fremkomme en hvis sikkerhed for at combo'erne vil blive spillet (Jeg frygter virkelig at der ikke er stor nok interesse i Dota combo'en. Og som Dota spiller ønsker jeg virkelig en god comb :) )

Angående feedback fra tidligere party. Det delay på 500-1000ms fra kommunen/skolens side(forum post fra plugged 20 forklarede noget om det). Er det noget der er blevet set nærmere på, eller kan vi forvente at spil, som kræver internet adgang, bliver svært at spille med en fornuftig MS?

Det jeg mener er, at vi prøvede flere modeller med afstemning. Jeg ved det lyder lidt sjovt, men folk var utilfreds over afstemningens endelige resultat. Det skabte rigtig meget negativ debat (syntes jeg).

Dit forslag er modtaget. Måske skal afstemning genovervejes på et senere tidspunkt, og gribes an på en anden måde.

Mht. det der delay, der ligger på nettet – aner ikke, om vi kan gøre noget ved det. Det må en af de netværksansvarlige svare på. :)

Markus, Casper?

Jeg har taget fat i skolen, men er ikke sikker på at det bliver til noget, men vi prøver selvfølgelig at få det bedste ud af det. Jeg er heller ikke 100% sikker på at det jeg skrev sidst passer.

En ting der generelt vil være med 80-90 mennesker, som deles om en 40/40 forbindelse, er at båndbredden generelt er begrænset. Hvis alle henter samtidigt vil der ikke være ret meget net juice til nogen. Og når båndbredden er fuldt belastet kommer der et naturligt pakke tab.

Og når en del spil nu om dage kører over steam, og folk henter dem til party så er det begrænset hvor meget vi kan gøre ved det udover at håbe på at få et større hul ud på internettet. Det er desværre heller ikke feasible at gå efter at begrænse steam downloads da dette kører over normal http.

Ban alt trafik der bruger TCP/UDP ! Mange tak for svarende :) Vi ses til Nano !